30.11.2020 | MONIKA MARIOTTI | SPAGHETTI POLONEZE | GODZINA 20:30
Bilety w cenie 69 zł dostępne TUTAJ I w kasie biletowej ARTKOMBINAT
W uproszczeniu powiedzieć można, że Spaghetti Poloneze to włoskie show w polskim wydaniu. Pełne niezwykłych historii oraz humoru. To także krótki przegląd kontrastów z kulturą polską, które dzięki Monice Mariotti i Arturowi Kotowi nabrały temperamentu.
Wśród utworów, jakie będzie można usłyszeć, znalazły się zarówno popularne, włoskie przeboje – znane w Polsce nie tylko wielbicielom tamtejszej kultury. W oryginalnej interpretacji Moniki zabrzmią m.in. takie hity jak „Felicita”, „Mambo Italiano” czy „Volare”. Każda z piosenek poprzedzona jest dowcipnym komentarzem aktorki, która mówić zamierza o tym, co zbliża, ale i różni Włochów i Polaków. Wszystkie piosenki zostały na nowo zaaranżowane, a artystce towarzyszy na scenie zespół muzyków.
„Spaghetti Poloneze” to nietypowy projekt. Łączy w sobie elementy koncertu, klasycznego spektaklu i monodramu.
Premiera spektaklu odbędzie się podczas festiwalu United Solo Europe – to europejska odsłona największego na świecie festiwalu monodramu, który odbywa się w Nowym Jorku.
Lista piosenek, jakie znajdują się w spektaklu muzycznym „Spaghetti Poloneze”:
1. „BUONA SERA SIGNORINA”
2. „U VUO’ FA’ L’AMERICANO”
3. „ARIA”
4. „GUARDA CHE LUNA”
5. „CHILL E’ NU BUONO GUAGLIONE”
6. „DEMOCRAZIA”
7. „VOLARE”
8. „FELICITA”
9. „PRINTYL”
10. „MALARAZZA”
11. „I WANT TO KNOW”
12. „LU RUSCIU TE LU MARE”
13. „DON PIZZICA”
14. „BE ITALIAN”
15. „VIA CON ME”
16. „MAMBO ITALIANO”
Producentem spektaklu jest Teatr Syrena.
Wydawca płyty: Luna Music Polska
Czas trwania: 80 minut bez przerwy
AUTORZY:
reżyseria: Monika Mariotti i Artur Kot
scenografia: Minimondo – Kamdi Sosnowska i Magdalena Niezgoda
kostiumy: Tomasz Jacyków
choreografia: Paweł Kamiński
kierownictwo muzyczne i aranżacja: Michał Lamża
światło: Artur Wytrykus
ZESPÓŁ:
Michał Lamża – fortepian
Igor Spolski – gitary
Wojciech Piotr Gumiński – kontrabas
Szymon Linette – perkusja
RECENZJE
Na czas tego widowiska scena Teatru Syrena zamienia się w scenę koncertową, zaś Monika Mariotti w piosenkarkę najwyższych lotów, która chwytając widza za rękę prowadzi go po niuansach włoskiej kultury. Nie ubarwia swoich opowieści tylko korzystając z własnego doświadczenia przytacza historie, które ją spotkały, bądź które zaobserwowała mieszkając w tamtejszym klimacie. I bynajmniej nie są one wyssane z podręczników czy Internetów, i o zmyślenie też bym nie podejrzewała, bo słychać w nich szczerość i prawdziwość. I chociaż nie wszystko mi w tym recitalu pasowało to śmiało ocenić go mogę na piątkę z plusem, bo opowiadane historie potrafiły zainteresować i wzbudzić śmiech, a głos artystki uwieść. Zresztą miło jest usiąść na widowni teatralnej i zamiast spektaklu zobaczyć prawdziwe artystyczne show.
Przywołując na początku recenzji salę koncertową, nie żartowałam. To, co działo się na scenie było niesamowite – zapewne stali bywalcy koncertów wiedzą o czym mowa. Światła zbiegały się ze słowami artystki oraz wykonywanymi przez nią utworami. Idealnie wkomponowując w reżyserski zamysł. Widzę w tym wiele przygotowawczego trudu, niemało nerwów i potów, ale zdecydowanie było warto. (…)/Agnieszka Kobroń/ „Afisz teatralny”